Web design nu este totuna cu SEO, nici pe departe. Iar dacă aveți un site pe care ați dat o căruță de bani și nu vă funcționează, înseamnă că undeva este o geșeală. Ce înseamnă să funcționeze? Adică să fie găsit, să vă aducă clienți, să câștigați bani cu el. În cele mai multe cazuri eroarea este la SEO. Site-ul nu este optimizat. Primul pas este să înțelegeți ce înseamnă să optimizezi un site și că fără asta nu se poate...
Citește mai departe: despre cum se obține un site performant
Agențiile de marketing SEO, freelancerii, designerii web sunt în suferință acum. Tot traficul organic este la pământ, pare că nimic nu mai merge, căci nimic nu mai este ca înainte. Dar nu numai ei suferă, toți!
→ Citește despre cum se vede traficul organic în lume și în România
Am scris pe blog un text despre cei ce „învață” optimizarea site-urilor prin metode pe care le consider adevărate cerșetorii. Mă refer la așa-zișii consultanți SEO, aceia care subcontractează lucrări sau care au afaceri pe care vor să le promoveze.
Vor să facă bani fără să cheltuie ceva cu informația. Sunt agasanți. Sunt mărunți, căci dacă ar face afaceri adevărate nu și-ar pierde vremea cu milogeala...
SEO este și aceasta o ocupație și nimeni (sau, mă rog, prea puțini) nu este dispus să spună absolut tot despre cum se face. Să ne înțelegem, să spună pe gratis! Fiecare dintre noi lucrează pentru bani, fiecare are cheltuieli iar orice instruire costă.
Așadar, vă rog, pentru informații gratuite despre optimizarea site-urilor, căutați în altă parte. Și eu am învățat SEO cheltuind bani, timp, energie...
Și totuși, se poate învăța SEO de pe site-ul meu? Da, dacă aveți răbdare, dacă depuneți efort și dacă vă completați sursele de informație.
Citește pe blog... Promovarea site-urilor și cerșetorii de marketing
Este important pentru SEO sa ai un blog pe
site? Cu ce te ajutã si cu ce te incurcã? Sunt
întrebãri pe care si le pun aceia care au
un site.
Cine are un site cu un blog trebuie sa-l intretina, trebuie sa-l promoveze. Un website nu este un simplu pachet de pagini web, ci este un instrument cu care lucrezi. Cand ai un site aproape inevitabil ajungi la un obiectiv pe care trebuie să-l realizezi: optimizarea SEO!
Incepi sa afli despre asta intrebandu-te cum faci sa fii gasit? Cum sa te gaseasca clientii...
Vei descoperi cã pe lume, si chiar in jurul tãu, sunt o multime de învãtati. Fiecare îti va spune ceva.
Despre a avea un blog pãrerile sunt împãrtite: „specialistii” spun ba cã-i bun, ba cã e un dezastru! Adevãrul este însã putin altul, iar aici vin eu cu altã opinie: dacã blogul este bine fãcut si bine administrat, dacă este optimizat SEO atunci efectul lui este fantastic. Invers, un blog cu texte de mântuialã va prăvãli tot site-ul si va inocula ideea cã tot site-ul este irelevant. Pe cale de consecință, afacerea dvs va fi considerată una lipsită de veleități.
citeste CE FACE UN BLOG... E BUN LA SEO SAU NU!?
Toată lumea vrea SEO pentru pagina întâi. Nimeni nu vrea decât în prima. Ei bine, eu vă învăț ce să faceți ca să fiți în pagina a doua. Asta nimeni nu știe... mă rog, în afară de mine și mai vreo doi...
PAMFLET: Teoria de pagina a doua de la Google!
Optimizarea SEO a unui site înseamnă un ansamblu de tehnici. Acestea, toate, aplicate fiecărei pagini web, vor face site-ul mai usor de gasit. Fiecare motor de căutare are propriile reguli, dar multe sunt asemănătoare între ele. În România optimizarea site-urilor se face (aproape exclusiv) pentru Google.
Sunt firme care oferă servicii web (de SEO, design web sau hosting) și percep o taxă pentru înscrierea în Google. Cât de mare și de justificată poate fi această taxă? Răspuns: ea nu ar trebui să existe și este o păcăleală.
Detalii pe blogul meu: „Optimizare SEO Timișoara"
Optimizarea SEO a unui site înseamnă tehnica de furniza informații despre conținut. Să pregătești site-ul pentru a fi înțeles de un motor de căutare. Adică să-i dai detalii despre ceea ce faci. Pentru ca el, la rândul lui, să-i informeze pe cei ce caută serviciile respective.
Ce înseamnă pentru SEO conținutul blogului, cum și ce scriem...
Freelancerii SEO sunt angajați ca să ducă site-uri în prima pagină Google. Este menirea lor. Pentru asta își primesc banii. Însă ar merita o mică discuție pe tema asta. Din experiență vă spun că primul loc nu garantează că obții clienți.
Citește pe blogul meu de SEO: Obsesia de a fi primul. pe Google...
Optimizarea site-urilor merge mâna-n mâna cu promovarea lor. Adica una implica pe celalata. Din punct de vedere organic, un site nu se poate promova daca nu este optimizat. La fel, optimizarea se face doar pentru a promova un ansamblu de pagini web.
Niciun site nu se va promova singur, niciunul nu va deveni mai vizibil cu de la sine putere. Iar site-urile ca sa se deosebeasca intre ele, sã fie ierarhizate adica în SERP trebuie sa raspunda unor cerinte, atât tehnice, cât si de continut.
Spunem despre o pagina web sau un site ca este optimizat SEO daca are acele elemente care o fac (mai) vizibilă pentru motoarele de cautare. Daca spunem despre un site ca este în fata, bine promovat, înseamna ca el este bine optimizat.
Prima problema a unui site este sa fie gasit de catre Google si sa-l afiseze în SERP atunci când cauti ceva legat e site-ul în cauza. Acesta este doar primul obiectiv al optimizarii site-urilor.
Din punctul de vedere tehnic al optimizarii SEO se poate rezolva. Problema insa apare cand cand ai doua site-uri la fel de bine facute, la fel de bine optimizate tehnic, cu un cod sursa la fel de bine scris. Pe care-l va afisa Google primul?
Ca sa se poata diferentia site-urile intre ele se face o analiza a continutului acestora. Este o chestiune de bun simt, fireasca, pe care o face fiecare dintre noi cand cumpara ceva, analizeaza calitatea!
Asadar, optimizarea SEO nu se va incheia odata cu scrierea codului HTML sau php. Urmeaza o etapa subtila si laborioasa, respectiv editarea continutului. Altfel spus, daca ai un site care este actualizat mereu si are doar continut relevant la tema pe care o trateaza, nu se poate sa nu fie intre primele locuri ale cautarilor cu Google...
De fapt, exact asta si inseamna optimziarea SEO de calitate: adaptarea permanenta a continutului. Printre creatorii de site-uri exista o expresie cu valoare de axioma: The content is King! (Continutul e rege!) O expresie care ne scuteste de orice alte comentarii...
Optimizarea SEO a unui site se împarte totusi în doua capitole. Sau etape daca vreti...
Probabil ati auzit de multe ori acest termen si va întrebati: ce înseamna mai exact, SEO on-page? Ei bine, sintagma este denumirea generica a unuia dintre cele doua capitole. Când spunem ca optimizam on-page un site ne referim la elementele lui tehnice, intrinseci.
Optimizarea unei pagini începe în primul cu a-i da acesteia un nume, de exemplu. Un titlu. Am vazut numeroase site-uri cu pagini care nu au nume, astfel ca acestea sunt denumite la modul generic de catre software-ul care le-a creat.
Daca veti întâlni vreo pagina web care se numeste ceva de genul „untitled page” înseamna ca de acolo se poate începe optimizarea site-ului. Prima operatiune de SEO ar fi tocmai aceasta, dati-i paginii un nume! Sau un titlu, cum doriti, este pâna la urma un lucru de bun-simt.
Apoi, ar trebui sa fie facuta diferenta dintre numele paginii (cel care apare în browser, sus, în bara de stare) si numele fisierului care denumeste pagina respectiva. Cu atât mai mult se impune sa facem diferenta între o pagina individuala si un site întreg. Sunt doua lucruri distincte.
Iar ca sa va încurc si mai mult, trebuie sa retineti ca la optimizarea SEO se face diferenta între titlul paginii si titlul textului continut în aceasta. Mergând mai departe, exista subtitluri, subcapitole...
Dupa cum observati, optimizarea SEO on-page este ceva deosebit de tehnic. Si, adesea, nu se vede. Iar clientul, daca nu vede, va zice: dar pentru ce am platit eu atâtia bani pe optimizarea asta!? Va întelege doar putin mai târziu pentru ce a platit. Când va observa ca site-ul lui se gaseste pe net, ca este în fata.
Clientul întelege abia dupa un timp ca optimizarea SEO la un site nu se vede, de cele mai multe ori. Dar se simte. Si asta pe masura investitiei care s-a facut în optimizare/promovare.
Cu siguranta ca relativ la optimizarea unui site, notiunea asta de SEO off-page pare ceva abstract. Ceea ce, la drept vorbind, chiar asa si este. Cum adica, sa lucrezi la ceva în afara lui!? În off-page, totul se bazeaza pe reputatie. Explicitarea ar fi mai simpla daca ne închipuim un caz real. Un depanator de computere. Cu cât lucreaza mai bine, cu atât stie mai multa lume despre el. Caci, nu-i asa, i se duce vestea.
Depanatorul respectiv se optimizeaza off-page prin faptul ca vorbeste lumea despre el. Se realizeaza conexiuni, fiecare zice ca acolo se repara cel mai bine un computer. I se duce vestea. Cam asa este în SEO off-page. Este vorba de cât de mult se vorbeste despre tine. Cât de mult circula cartile de vizita despre site-ul în cauza.
Doar sa-ti corectezi codul si sa-ti adaptezi continutul nu este suficient, optimizarea nu functioneaza limitându-se la atât. SEO inseamna si altceva, sa te misti, sa dai din gura, sa alergi... Sa povestesti si altora despre tine, sa-ti faci o retea.
Site-urile sunt ca niste concurenti, castiga cine ajunge primul. La fel ca grila de sosire la un concurs, grila pe care se aseaza site-urile se numeste SERP.
Totul este un concurs. Câstiga cine e mai bine pregatit, mai bine antrenat, cui nu i se rup pantofii. Cine sta pe loc, nu doar ca nu castiga. Dar nici macar nu se claseaza.
Cu asta ma ocup eu: fac site-urile sa alerge! Link-building inseamna de fapt un site accesibil celor interesati, care vorbesc între ei despre acesta
Daca iti gasesti site-ul pe un portal cu Viagra poti fi sigur ca acesta nu se va promova, ca firma care s-a ocupat de SEO la site-ul tau habar n-a avut ce face! Afara de cazul in care te ocupi cu medicamente contrafacute, dar atunci ma gandesc ca nu ai ce cauta pe site-ul meu...
O optimizare SEO corecta are drept consecinta promovarea site-urilor. Site-ul se promoveaza insa si prin transmiterea continutului sau acelora care ar putea fi interesati. Acest lucru se numeste link-building, adica stabilirea unor legaturi.
Mai jos aveți o colecție de linkuri cu tematica SEO. Ce am citit prin alte site-uri, ce vă recomand. Mare parte din linkuri duc spre texte în limba engleză. Cine este preocupat de SEO va observa că sunt legături spre site-uri de calitate.
Tehnica de optimizare SEO ar fi inexistenta fara crearea de continut. Despre rolul acestora in interiorul unui site si cum actioneaza in sensul promovarii site-ului.
Va invit sa cititi la acest link
Tutorialele de optimizare a unui site, despre
SEO la modul general sunt foarte cãutate în
spatiul online. Mai ales cele gratuite. De ce?
Simplu, pentru cã aproape oricine are un site
îsi va pune la un moment dat problema: ce sã
fac sã-mi meargã site-ul mai bine? În acel
moment, invariabil, se va lovi de notiunea de
SEO... Va cãuta un tutorial...
» Mai
multe...
Pentru a se intelege cum o optimizare SEO va
poate face mai vizibili pe net, un studiu de
caz este cat se poate de elocvent. Asadar, pe
langa o definire a notiunii de optimizare a
unui site, veti putea intelege exact cum
functioneaza SEO.
» Citeste
despre optimizarea SEO la modul concret al
unui site
Chiar este o obsesie sã vrei cu tot dinadinsul sa fii primul pe Google? De multe ori, poate de cele mai multe ori, meritã sa fii primul. Asadar va trebui sa va concentrati pe optimizarea SEO a site-ului dvs., credeti-ma, alta sansa nu exista!
Depinde insa si ce site aveti. Unele afaceri pot sta foarte bine si doar in prima pagina, pagina a doua sau chiar a treia.
Alte site-uri sunt condamnate sa fie primele, de exemplu cele care ofera servicii cu caracter de urgenta. Atunci cand sunt cautate astfel de servicii, oamenii nu mai stau pe ganduri, platesc aproape oricat numai sa le obtina. In viteza aceea, de multe ori si serviciile sunt proaste. Dar, cei ce se ocupa cu SEO au o paine buna de mancat. Proprietarii platesc destul de bine, doar sa fie primii!
Va propun un text in care explic esenta ajungerii pe prima pagina a Google, in asa-numitul SERP. Oricine poate ajunge acolo, depinde cât plateste. Si in ce interval de timp. Totul este o investitie.
Citeste despre obsesia de a fi in prima pagina!Daca este sa fiu sincer, optimizare SEO poate oricine sa faca. Trebuie sa ai ceva notiuni despre cum se lucreaza cu niste fisiere word, cum functioneaza motoarele de cautare...
Exista numeroase plugin-uri asa zis complete, care lucreaza automat si fac optimizare SEO pentru orice site. Opinia mea este ca acestea trebuie intelese, trebuie inteles felul in care actioneaza asupra site-ului, altfel promovarea paginilor web nu se va realiza. Dimpotriva, va fi un efect advers.
Am luat pentru exemplificare un plugin foarte utilizat, respectiv YOAST. Am constatat ca are cateva erori, disfunctionalitati, cum doriti sa spuneti... Citeste Optimizare SEO: cel mai bun plugin
Despre optimizarea SEO a unui site, despre optimizarea paginilor acestuia se poate spune ca exista multe site-uri din care se invata. De ce ar trebui cineva sa invete SEO? Nu trebuie, dar daca ai un site atunci e bine sa ai notiunile de baza, iar aceasta pentru a sti ce sa ceri celui care o face.
Sunt freelancer si ma ocup doar cu optimizare SEO. Cititi o colectie de articole sau intrati pe unul din blogurile mele despre paginile web si despre promovare site-uri
Articol scris cu scopul de a explica
necesitatea unei corelari intre web design,
optimizare SEO si mentenanta-administrarea
paginilor web.
Opinia mea este cã fiecare dintre aceste aspecte
are un loc bine definit si le face inseparabile
>>>
detalii
Diviziunea muncii functioneaza foarte bine in IT. Adica nimeni nu trebuie sa le faca singur pe toate. Exista cate un profesionist pentru orice: pentru web design, optimizare SEO, editare de continut... Asta inseamna outsourcing!>>> detalii
Articol scris cu scopul de a explica
necesitatea unei corelari intre web design,
optimizare SEO si mentenanta-administrarea
paginilor web.
Opinia mea este cã fiecare dintre aceste aspecte
are un loc bine definit si le face inseparabile
>>>
detalii
Blogul celor de la Google nu ofera doar articole celor din industria SEO, chiar daca optimizarea paginilor web tinde sa fie deja un job bine definit. Cititi, invatati, aplicati in paginile voastre, merita sa fiti la curent in permanenta... >>> detalii
Opinia mea este ca din revista online „Search
Engine Land” poti afla metode, tendinte de lucru
si gasesti doar informatii utile...
Un site extraordinar de util celor care se ocupa
de optimizarea SEO... >>>
detalii
Unul dintre cele mai apreciate bloguri despre optimizarea SEO. Se pot instrui nu doar incepatorii, fiind sursa de informare pentru toti cei care au un site si vor sa stie ce e de facut cu el, de ce nu merge, ce ar trebui imbunatatit, la cine sa apeleze... >>> detalii
„SEO book” nu ofera doar informatii despre optimizarea site-urilor ci pune la dispozitia celor interesati si un set de instrumente de masura pentru traficul din cautarile organice.
Este si o mica afacere, va ofera servicii sau documentatie contra cost. Dar toti cei care se ocupa cu optimizarea SEO stiu ca nimic nu este gratis. Cu atat mai miult pe internet. >>> detalii
Probabil cã principalul si cel mai complex serviciu este infiintarea site-urilor si lansarea lor, respectiv promovarea si mentenanta. Este un mix de web design, optimizare SEO si mentenanta care, toate acestea la un loc, in final vor duce la o pozitionare a site-ului in cautarile Google pe masura efortului investit.
Este daca vreti una dintre cele mai profesioniste lucrari caci, asa cum banuiti, este foarte dificil de reunit cel putin trei specialitati simultan.
In mod obisnuit, cine face web design nu intra in partea de SEO si cu atat mai mult îi va fi dificil de a cea texte, de a scrie articole. Eu le fac pe toate trei: web design, optimizare SEO si creare de continut.
Vizibilitatea site-ului pe dispozitivul mobil nu mai este demult un moft, este o cerinta absolut obligatorie existentei paginilor web. Nu este nici macar o tactica de optimizare SEO. Vizibilitatea pe dispozitivele mobile este pur si simplu necesara, iar asta pentru ca deja cautarile prin intermediul unui smartphone sunt mai numeroase decat cele de pe calculatorul de pe birou.
Problema care apare este insa cea legata de costurile necesare redesignului, care sunt cu atat mai mari cu cat site-ul este mai stufos. Una dintre solutiile de compromis ar fi realizarea unei pagini de destinatie (landing page) in cazul unui vizitator care vine de pe telefonul mobil.
Pagina de destinatie poate avea doar rolul temporar pentru gestionarea vizitatorilor pana se reconstruieste sau se adapteaza pentru dispozitivele mobile vechiul site. Optimizarea SEO poate chiar focusa scopul acestei pagini.
Fiti constienti ca mai devreme sau mai tarziu veti fi nevoit sa aveti un site adaptat dispozitivelor mobile.
Optimizarea SEO ca tactica are o componenta sociala impotanta, in sensul ca retelele de socializare FaceBook si Google+ (de exemplu) sunt un rezervor de vizitatori pentru site-ul dvs. Trebuie insa inteleasa ideea ca, de exemplu, Google include FaceBook si nu invers.
Apoi, un alt element de care trebuie sa-l aveti in vedere este acela ca pagina dvs de pe faceBook este si ea un mic site, cu reguli de optimizare diferite. Da, si paginile de FaceBook au o anume tehnologie de optimizare SEO, foarte diferita insa de cea de la Google.
Sunt freelancer. Ma ocup în principal cu ceea ce conține un site, iar noțiunea de optimizare SEO este foarte strâns legată de conținut. Altfel spus, optimizez conținutul site-ului dvs astfel ca el să fie cât mai vizibil pentru un motor de căutare.
CITESTE: Optimizare SEO pentru prima pagina Google
N-am ajuns în branșa asta din intamplare, deși pentru cei mai mulți oameni joburile lor sunt rezultatul hazardului. Prima mea ambiție de a ști cât mai mult cu se „manâncã” internetul o puteți afla din acest text.
Inainte de a face SEO eram ziarist, publicist, fotoreporter, scriam proza scurtă... cam toate astea la un loc și în proporții variabile. Marea crizã și evoluția tehnologicã au mãturat pe jos cu ziarele clasice și le-au mutat în mediul online.
Ca aproape orice ființã de pe lumea asta trebuia sã-mi câștig si eu existența. Iar pentru că nu știam ce să fac altceva decât ca un ziar să fie citit, am ajuns la concluzia că mă pot ocupa de conținutul paginilor web, ce să conțină și cum să fie create ele. Adică de optimizarea SEO, să fac un site să fie agreabil, să-l vadă cât mai bine Google. Să-l promovez. Asta e tot, nu e nimic spectaculos.
Concluzie: sunt freelancer, lucrez legal și nu fac nimic altceva decât: optimizare SEO, web design și promovare. Eventual fotografii...
Mai jos sunt linkuri cãtre site-urile mele principale, aveti astfel repere despre cine sunt, ce si cum lucrez. Cu mentiunea cã actualizarea site-urilor nu este foarte bine pusã la punct. V-am spus, lucrez singur si am o multime de alte treburi zilnice de fãcut...