Acasă  Info  Blog tel +40.727.859.777 mateibit@yahoo.com

vulpita

Optimizare site-uri; Factorul uman și instrumentele SEO

logo cu vulpita SEO

Nu există două tipuri de optimizare a unui site, dar cu siguranță că aceasta are două direcții! Una este cea în care decide factorul uman, cealaltă crawlerele Google... Cea care se ocupă strict de SEO este în cele din urmă subordonată factorului uman. Din fericire. Mai mult, este și ceva destul de tehnic.

S-ar putea spune că în optimizarea SEO fiind nevoie (și) de cunoștințe de programare aceasta este destinată programatorilor, ceea ce este absolut fals și departe de adevăr. Aș spune că dimpotrivă, programatorii ar fi bine să stea deoparte pentru că ei au cu totul alte perspective asupra unei pagini web.

Prin SEO se modelează mai mult codul sursă, se „bibilește” textul, se schimbă titluri și se fac legături, se lucrează la link-building și o mulțime de alte chestii plictisitoare dar care sunt detectate strict de roboții motoarelor de căutare. Un alt aspect al optimizării unui site este însă acela pe care nu-l poate distinge un robot și care există doar pentru că site-urile sunt făcute, totuși, pentru oameni.

Adică oamenii trebuie să le citească, oamenii trebuie să le vadă, ei trebuie să se emoționeze, să cumpere, să poată fi determinați să meargă într-un loc sau altul, după cum le recomandă un anume site. Vreau să spun că optimizarea SEO stricto sensu este absolut inutilă dacă site-ul nu este destinat oamenilor.

Mai sus am vrut să spun că există ceva ce nu ține de lumea roboților (GoogleBot) care cotrobăie prin site-ul dvs., dar care, în cele din urmă contează în ierarhizarea site-urilor, influențează locul acestoa în SERP-uri. Am să explic, deși va trebui să exagerez puțin pentru scop didactic.

Presupunem că există un anume site, să-l denumim generic „vulpița”. Ei, și site-ul acesta este făcut după ultima tehnologie, pentru ultimele telefoane mobile, pentru cele mai mari viteze. Cu cele mai noi scripturi. Și totuși, el poate fi prea puțin folositor.

Optimizarea unui site spre simplitate

optimizare SEO

Testarea unei pagini web, dacă este bine realizată pentru telefoanele mobile, dacă e ușor sau nu de folosit se poate face printr-un tester oferit de către cei de la Google. Acel tester nu vă va spune însă nimic despre conținutul site-ului, despre cât de mult place vizitatorilor. Nici nu poate, este un test făcut de un soft, nu de către un om.

Un alt test este cel făcut de instrumentul celor de la ThinkWithGoogle. El aduce însă, alături de viteză, și o altă informație: câți vizitatori pierzi datorită vitezei mici de încărcare a site-ului tău.

Nu știu cum au estimat ei procentajul, de unde au informațiile și cum le interpretează, dar ei spun un lucru esențial: viteza de încărcare a unui site influențează numărul de vizitatori. Adică, pe românește spus, dacă se încarcă greu omul își pierde răbdarea și pleacă de pe site...

Cum se poate crește viteza unui site? Prin reducerea complexității acestuia. Apoi, trebuie să ținem cont că cea mai mare parte a posesorilor de telefoane mobile nu au viteza maximă ci pe una inferioară. Prea puțini își schimbă telefoanele mobile de cum apare un nou model.

Deci, la apariția Android 8, mare parte din telefoane sunt încă la Android 4! Când se fac abonamente pentru 5G, mare parte încă sunt la maxim 3G. Situația este identică și pentru cei care folosesc PC-ul. Sunt o minoritate cei care au ultimul răcnet în materie de procesor, placă de bază, etc. Așadar, ca să fie văzut de câți mai mulți vizitatori, vulpița trebuie să fie un site destinat și celor mai reduse viteze reduse, celor mai banale echipamente. Trebuie să fie văzut și de către sistemele de operare mai vechi.

Testerele de mai sus vă vor da aceleași valori, nu fac deosebire între un vizitator cu telefon Android 7 sau 4, între iPhone sau Windows Phone. Mai mult, cu un telefon mai vechi nu puteți vedea meniul unui site făcut cu un anumit script. În consecință, plecați în altă parte, chiar dacă site-ul are ceea ce căutați. Un comerciant nu-și va permite niciodată să piardă clienți în acest fel.

Site-uri ușor de folosit

Sistemele de "crawling" ale motoarelor de căutare au într-o anumită măsură capacitatea de analiză a unui site în sensul ușurinței în exploatare. Probabil este o combinație între SEO și software. Însă nu vor înlocui niciodată abilitatea umană.

Dacă vizitatorul dvs va căuta o modalitate de a vă contacta și nu o găsește sau o găsește greu, chiar dacă sub aspect SEO este totul în regulă, puteți considera site-ul un eșec. S-ar putea ca acest număr să fie pus în cap de pagină. Dar mare parte din proprietarii de site-uri nici nu vor să audă de așa ceva. Sau puneți un telefon mare și roșu, să-l vadă toată lumea.

Oamenii de azi sunt grăbiți, ei n-au timp să vă citească CV-ul, să afle despre dvs și apoi, la sfârșit, să le dați e-mailul și numărul de telefon. Nici nu-i interesează prea mult cine sunteți ci, probabil, ce aveți de oferit. Ori, în acest caz, aveți de ales între a fi artist pentru elite sau a vă vinde serviciul.

Vulpița dvs trebuie să fie un site care oferă ușor datele de contact. Un site simplu de exploatat, simplu de vizionat. Cu cât mai puține click-uri spre informația căutată. Dar cel mai complicat lucru este tocmai simplitatea...

optimizare seo

Conținut interesant și inteligibil

Orice pagină web trebuie să fie interesantă și reală. Ar fi un dezastru pentru vulpiță ca în cazul în care este un site despre turism să vorbească despre Egipt ca și când acesta ar fi undeva în zona Munților Caucaz.

Chiar dacă nivelul de cultură generală este în scădere, o mare parte dintre vizitatori vor observa că textul este o prostie. Vor pleca și vor povesti și altora câtă incultură au găsit la vulpiță...

Este inadmisibil ca textele care vă prezintă activitatea să fie pline de greșeli de ortografie sau să fie scrise ca în clasa a patra. Chiar dacă vulpița nu este un site ziar online tabloid, căutați să vă mențineți cât mai mult cititorii.

Puneți titluri interesante și expresive, care să furnizeze informații reale, care merită urmărite. Nu scrieți ceva care să incite a citi un text și apoi acolo să fie o farsă, nimic interesant, așa ceva este caracteristic publicațiilor ieftine.

Evitați să faceți un SEO agresiv, să repetați mereu un cuvânt cheie sperând ca astfel să fiți mai bine văzut de Google în sensul respectiv. Este o greșeală, efectul va fi exact invers. Viziatorii vor pleca rapid de pe site...

Secretul locului 1 în Google

optimizare site-uri

Ideile de până acum sunt doar câteva sugestii pentru realizarea unui site bun. Un site care să aibă vizitatori, care să-și transmită mesajul. Căci pentru ce altceva ați făcut site-ul dacă nu pentru a spune ceva, nu pentru a vinde sau a oferi un serviciu!?

În afară de o muncă intensă și perseverentă nu știu altă soluție de promovarea a unui site. Nu posed secretul locului 1 în Google prin scurtături și nu știu cine ar avea aceste ccunoștințe. Cine spune că duce un site „în față” așa, peste noapte, eu zic că este un mare gogoman.

Dacă aș ști secretele din algoritmul de indexare al celor de la Google, aș sta undeva pe o plajă...

Pot în schimb să vă ajut să aveți un site mai bun!