Acasă  Info  Blog tel +40.727.859.777 mateibit@yahoo.com

gandeste SEO

Optimizare SEO Timisoara, definiție și studiu de caz

Optimizare SEO; ce înseamnă acest lucru și avantajele optimizării site-ului dvs.
Gandeste in modul de optimizare SEO

Această pagină este pentru cei care nu știu ce înseamna SEO și ce beneficii aduce o optimizare. Ideea de baza este că dacă un site nu este optimizat pentru a fi găsit de motoarele de căutare el nu va funcționa.

Desigur că nu este vorba de o funcționare ad-literam, ci una mult mai profundă și mai subtilă, respectiv nu te scoate "în față", căci de asta ți-ai făcut site-ul, nu-i așa? El se vede pe internet, nu-i nicio problemă, dar este vizibil numai dacă știi unde să-l cauți...

Și nu vă supărați, la ce folosește un site care apare doar dacă știi unde este!? La ce folosește un site care nu este de găsit atunci când cauți ceva, ori site-ul tocmai despre acel ceva vorbește?

Definiție SEO

seo definitie

Să spui că faci optimizare SEO pentru Google la un site este un pleonasm, căci chiar SEO înseamnă acest lucru, respectiv „search engine optimization”. Dar toată lumea zice așa, iar ca să te apuci să explici oamenilor că se exprimă greșit ar fi oarecum similar cu încercarea de a te tine de tren ca să nu poată pleca din gară.

Și, totuși, de ce se folosește acest termen? Pentru că este o contradicție între gramatică, ideile comerciale și alte chestiuni de marketing al celor de la Google, subiect asupra căruia nu insist acum.

Deci, ca să lămurim, acronimul SEO înseamnă optimizarea unui site pentru a fi vizibil motoarelor de cautare. Cu cât mai ușor este găsit un site, cât de bine, acestea sunt chestiuni de calitate.

Rețineti, o optimizare SEO nu te plasează în prima pagină, decât doar dacă, așa ca tine, ca site-ul tău, mai sunt doar nouă persoane pe lumea asta.

Încă o dată, pe scurt: optimizare SEO înseamnă toate acele operațiuni care se fac asupra unui site, astfel încât acesta să poată fi găsit când cauti ceva despre (sau din) conținutul lui.

Necesitatea optimizării site-urilor

După ce am explicat cam ce înseamnă noțiunea de SEO, să vă spun de ce trebuie făcută aceasta optimizare. Răspunsul este simplu și ușor de înțeles dacă vom trata motorul de căutare Google ca pe o persoană. Adică noi știm cine este individul Google, dar el știe cine suntem noi?

A optimiza SEO un site este exact ca și cum i-am da o carte de vizită persoanei Google. Pe aceasta scrie numele și adresa noastră, apoi cu ce ne ocupăm noi acolo în site. Despre ce este site-ul. Unde locuim, cum stăm, ce facem și câți bani vrem pentru ce oferim...

Daca ar fi așa de simplu...

Dar nici foarte complicat nu e! Până la urmă asta trebuie să facem, să-i dăm o carte de vizită persoanei Google, dar nu la modul tradițional, ci într-un fel mai aparte.

Scriem în site toate informațiile de care are nevoie și i le lăsăm. Vine Google și le citește, singur. Nu trebuie să ne facem griji că nu vine, vine oricum, totul este să fim pregătiți și să găsească ce vrem noi.

Nu vine chiar Google în persoanaă, ci își trimite crawler-ele. Aceștia ar putea fi considerați ca un fel de colaboratori. Sunt însă un fel de roboți, care umblă pe net și vă spionează site-ul apoi face clasamente.

Apoi, după ce și-a făcut o idee despre cine sunteți și ce faceți, Google spune și altora acest lucru. Adică oricui întreabă despre tine sau despre ceva care faci și tu... Așa se face afișarea pe paginile de căutare!

Felul în care este scrisă cartea de vizita ce i-o dați lui Google este de fapt SEO. În asta constă optimizarea site-ului. Dacă ați înțeles până aici, înseamnă că vă este limpede noțiunea de SEO!

Studiu de caz SEO

Pot spune că un site este cu atât mai funcțional cu cât este setat pentru mai puține cuvinte cheie. Adică el va funcționa cel mai bine dacă avem pretenția să ne slujească interesele exprimate printr-un cuvânt-două sau o combinație restrânsă de cuvinte. Sau o expresie, o combinație de cuvinte... adica o cheie!

Această cheie se pune în locuri specifice, dar cu siguranță că va da rezultate dacă o plasăm in titlul paginii.

Dacă, de exemplu, titlul paginii de început al site-ului nostru este „paharunic.ro - Pahare personalizate si cadouri unice! - paharunic.ro” pot să bag mâna în foc că la o căutare pe Google rezultatele nu vor fi cele așteptate. Adică potențialii clienți nu vor dirijați spre site-ul în cauză. Nu va veni aproape nimeni la site-ul acesta ca sa vadă produsele și să cumpere...

optimizare seo

SEO schimbă modul de a vedea lucrurile

Adică avem un site bogat în informații, avem imagini multe și frumoase și totuși nu avem vizite și clienți! Oare de ce? Sunt mai multe motive...

Un motiv ar fi acela că sunt zeci-sute de site-uri cu așa ceva și șansele ca tocmai eu sa sar în ochi clientului se reduc. Și sunt șanse tot mai mici să fiu găsit cu cât nu am SEO implementat în site, altfel spus cu cât optimizarea site-ului este mai precară.

Un alt motiv pentru care nu sunt găsit pe Google (sau site-ul se afla undeva mai la sfârșitul căutărilor) este acela că în pagina de start a site-ului nu se dă nicio indicație unde este acest magazin faimos de pahare. Nu știe nimeni nimic, iar Google n-are timp de pierdut, este o persoană grăbită iar dacă nu-i dai adresa ta se duce mai departe...

Cele de mai sus le-am putea reformula astfel: Cu cât un site oferă mai greu o informație esențială, cu atât el va sta mai prost în căutări!

Cum ar putea SEO să schimbe lucrurile!? Rămânem la acest exemplu și să spunem că o metodă ușor de înțeles ar fi aceasta: Se începe prin a schimba denumirea paginii de început. Adică să se numeasca in genul „Pahare personalizate Timișoara și cadouri unice din România”!

Cine procedează în acest fel se pregătește de a da lovitura! Împuşcă dintr-un foc mai mulţi iepuri: furnizează informaţia cu ce vinde, unde se află magazinul, aria de acoperire a comerţului şi de asemenea tematica acestuia. Cum face ca site-ul lui să fie afişat înaintea concurenţilor? Asta este deja o altă discuţie, vorbim cu altă ocazie...

Asta inseamna SEO!

Contact